leifsjoqvist

2016-02-21
10:11:48

Jag mår illa
Landet Sverige har problem. En stark opinion har
fått fäste. En opinion som livnär sig på hat och nega-
tioner och energin fås genom att hata den andre.
Jag tror att detta egentligen inte är något nytt. Jag
tror att denna rädsla för den andre alltid funnits men
att den hållits tillbaka av folkrörelserna och partier.
När dessa holkas ur och blir toppstyrda tomma orga-
nisationer får rädslan fritt utrymme. När dessa rädda
människor sedan hittar varandra på sociala medier
blir det ett sätt för dem att organisera sig i hat.
Tyvärr ser det illa ut också på den goda sidan. Många
unga jag pratat med har blivit inhysta av människor
som bara gjort detta för att tjäna lätta pengar.
Pojkar som rum på vindar utan full takhöjd och blir infor-
merade om att de inte skall störa resten av familjen.
Eller grabbar som inte får något som helst stöd av sin
värdfamilj, ja vissa får inte ens kläder.
För att inte prata om alla dessa profitörer som bygger
undermåliga boenden för att göra snabba cash.
Liberalismen och marknaden borde med detta ha ett
trovärdighetsproblem men än så länge ser man inget
som motverkar denna hegemoni.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: