leifsjoqvist

2016-07-02
12:53:30

Jobbig dag
Jag fick tips om en tjärn långt in i skogen på andra sidan sjön bortom bergen så jag tog cykeln och gav mig iväg. Där vägen tog slut fortsatte spåren efter skogsröjningsmaskiner. Sista biten chansade jag och till slut fann jag tjärnen. Det var en syn som påminde om Bauers drömska bilder. Jag simmade runt tjärnen och vattnet kändes ljummet. Det duggregnade och det kändes Sverigeromantik. När jag kom upp och skulle ta bild hade jag glömt mobilen. Jag började färden tillbaka och ångrade att jag tagit tofflor. Efter någon minut på cykeln märkte jag att jag fått punktering. Så mycket för punkteringsfria kevlardäck. Det var bara att gå. Ca 1,5 mil i tofflor och dra en cykel.....inte roligt. Förbannade att jag glömt mobilen. Förbannade att jag tagit tofflor. Förbannade i slutet allt levande och även allt dött. När jag kom hem letade jag efter en cykel handlare och hittade en i en lada 18km bort.Det visade sig vara en riktig lirare och vi pratade cykel i en timma. Men ändå, en hel dag för en punktering.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: