leifsjoqvist

2016-06-28
16:07:09

EU och radikalism
När vi röstade för inträde i EU i Sverige var jag mot och
röstade också så. Jag har varit slö med vanliga val då
jag i mycket sett det son val mellan pest och kolera, men
jag ansåg det viktigt att rösta mot EU.
När nu England 22 år senare röstar för utträde är jag inte
av samma uppfattning. Då när det begav sig fanns en
opnion som var nationell och för den svenska välfärden.
I periferin fanns dynga som SD , allsköns rasister och 
fascister.
Idag har den senare gruppen erövrat opnionen.
Det hade aldrig blivit ett nej i England om inte huvudfåran
hade handlat om främlingshat och ren rasism.. Få om ens
någon brydde sig om eknomiska eller demokratiska frågor.
Så skulle det också bli i Sverige.
SD som har vind i seglen skulle trumma på om terrorislam
och överfallsvåldtäkter av mörkhyade. M och L skulle haqka
på direkt och S skulle säkert hitta en egen linje som skulle
innebära rasism light.
Saker förändras och så också det politiska läget.
Vem trodde på 20-talet att Tyskland skulle ut i krig och skapa
förintelseläger. Det fanns signaler åt det hållet men få om ens
någon såg vad som skulle ske. Sovjet ansåg ju att kampen i
första hand skulle föras mot socialfascismen(socialdemokratin)
vilket i Tyskland fick motståndet att implodera och öppna upp
helt för Hitler och hans nazister.
Så idag ser jag inte utträde ur EU som en självklarhet.
Med  fascimen på framfart skall man hålla på bromsen.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: