leifsjoqvist

2016-05-14
12:14:56

Analsex
När jag växte upp och var ung i slutet av 60-talet
och 70-talet var ju den officiella bilden av Sverige
att vi var frigjorda och hade sex överallt.
Det var inte min upplevelse. Jag famlade som så
många andra i alla tider om vad som egentligen
sker där under täcket.
Jag funderade över om min kuk var för liten. Alla
mätte och berättade om resultat. Med jävligt myck-
et skinn på linjalen kom jag också upp i dessa stor-
lekar.
Jag liksom många andra ljög om min sexuella debut.
Det var ju oerhört förminskande att säga att man inte
hade haft sex.
Jag levde med den lögnen så att den än idag har blivit
en sanning.
Det var också en diskussion om analsex. När jag sedan
blev sexuellt aktiv fortsatte den. Min erfarenhet av detta
rör sig om ett tillfälle och jag minns bara att vi gjorde det.
Vare sig mer eller mindre.
Jag minns när jag pratade med detta med några vänner
och en sa att tyckte det var onormalt. Vi andra tyckte tvärs-
om(jag vill minnas att jag vid det tillfället inte hade någon
erfarenhet). Några månader senare berättade vännen att
han pratat med detta med sin flickvän. När de sedan hade
haft sex frågade hon honom om han tyckte det var skönt.
Jadå, sa han.
Bra, sa hon, för nu har du analsex.
Jag tänker på detta när jag lyssnar på P3 Samtalet om just
analsex. Här pratas det högt och lågt om analsex. Det är
ett samtal som hade varit omöjligt i media när jag växte
upp. Allt var inte radikalt på 70-talet.
Så nu fick jag lyssna till en man som förbereder sig genom
att tänka på vad han äter och att han skiter innan det är dags
för analsex.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: