leifsjoqvist

2016-05-25
13:20:44

fördomar
I förrgår tappade jag bort min cykelnyckel i klubben. Jag
letade febrilt överallt runt om och i klubbhuset efter den.
Jag visste ju att jag haft den i det lilla området. När timm-
arna gick ökade min frustration. fantasier uppstod om vem
som tagit den och i princip hela Backas befolkning fick ett
imaginärt nackskott. Dagen efter vände jag upp och ner på
klubbhuset i min jakt på nyckeln men utan resultat. Jag sat-
te mig på en stol i det lilla kontoret och nästa grät av frust-
ration. Jag funderade på vem som var Backa bästa cykel-
tjuv som kunde hjälpa mig att knäcka låset. Då såg jag att
ett papper i kopiatorn var lite snett. jag stoppade in handen
i pappersmataren och längst därinne låg nyckeln.
Så vad som hänt är att någon ledare som skulle skriva ut en lag-
uppställning tryckt på Skriv ut och då har pappret i mataren drag-
it in nyckel längst in i kopiatorn.
Få saker i livet skänker så stor tillfredsställelse som en återhittat
cykelnyckel.
Kommentar:
#1: Olle

Detta är inte första gången...

Skaffa ett nyckelband och ha den runt halsen.

2016-05-25 @ 16:06:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: