leifsjoqvist

2016-10-15
23:41:45

Inte så roligt
Igår kväll när jag handlade på Netto och var bland de
sista kunderna stod en liten kille, 9 år, vid ingången.
Han kände igen mig från fotbollen och direkt frågade
han mig om clowner. Han var skärrad. Jag sa till honom
att han inte behövde oroa sig. Det hjälpte inte särskilt
mycket. Han säg clowner bakom varje hörn. Jag för-
stod att han var riktigt rädd. När jag frågade honom om
han ville göra mig sällskap hem sken han upp. Jag fråg-
ade var han bodde och det var inte långt ifrån mig. Vi
pratade lite på vägen och detta med clowner hade satt
sig djupt i honom. När vi kom fram till hans ingång rus-
ade han in.
Jag tänkte på när jag var barn. Vinjetten till Mosebackes
monarki var ett avsnitt av den gamla stumfilmen Dr Jekyll&
Mr Hyde. Vuxna tycket det var jätteroligt. Jag var skräck-
slagen. jag hade svårt att somna in på kvällarna för jag
såg den hoppande galningen i hallen och inbillade mig
att han skulle komma och ta mig.
Image result for det king
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: