leifsjoqvist

2016-10-04
16:01:00

Om TV
Jag har under senare år haft Cmore för jag ville
ha tillgång till film och serier. Idag ser jag nästan
aldrig på Cmore. De intressanta serierna är för få
och filmerna är sällan särskilt bra eller väcker ny-
fikenhet.
Hade Netflix under en månad och toktittade på de
serier som var intressant. Nu finns inget av intresse
kvar. Vill inte ens ha Netflix.
TV3 till TV12 är så uselt att det inte finns något att
se. Underhållningsmörja som är intellektuellt diskri-
minerande.
Image result for neil postman underhållning till döds
Så kvar finns SvT.
Där finns Kunskapskanalen.
Där finns filmer som man inte hittar i andra kanaler
ofta från länder som sällan eller aldrig får utrymme
i andra kanaler.
Där finns fr a bra serier.
Follow the Money, Happy Valley, Billions och den ut-
märkta isländska Fångade.
Så jag hamnar tillbaka på ruta ett.
Jag klarar mig utmärkt med SvT.
Det är en befrielse att slippa hjärntvättas av reklam.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: