leifsjoqvist

2016-10-18
23:49:06

Paradoxer
Abortmotståndare som är med i rörelser som kallar sig
Pro-life är oftast för dödstraff.
Djurrättsaktivister som är emot att döda och eller äta djur
är oftast för abort.
De svenska maoisterna på 70-talet var de som hårdast
drev på om de borgerliga fri- och rättigheterna och då i
synnerhet yttrandefriheten. Å andra sidan hyllade man
Kina och Albanien som avskaffat samma rättigheter och
där man kunde bli avrättad för sina åsikters skull.
När jag för några år sedan pratade med flera kvinnor om
att jag var asexuell(det var innan jag förstod att jag var
autosexuell) möttes jag var oförstående blickar. Det blev
diskussioner som oftast slutade med att de förklarade att
jag nog var bög och att det var helt ok. Det var alltså ett
värre hot att inte ha någon sexualitet än att  ha sexualitet 
för bara män.
En vän som för många år sedan reste på den iranska lands-
bygden lärde sig att det inte var någon ide att förklara att han
var ateist. Då möttes han av fientlighet. Han sa därför att han
var kristen och det var inga problem.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: