leifsjoqvist

2017-04-16
00:12:09

Märkligheter
Häromdagen stod jag på utsidan av våran plan och två
tjejer som kunde vara någonstans mellan 13 och 14 år
kommer fram.
Den ene av dem säger:
-Du, min kompis är kär i dig.
Jag stelnar till och tittar på dem och vet inte vad jag skall
säga. Jag säger till slut:
-Du jag tycker att din kompis skall uppsöka en optiker.
Hon svarar snabbt:
-Hon tycker att du är snygg.
I min frustration säger jag:
-Men förihelvete jag är ju en gammal gubbe!
Sedan tar jag min flykt till planen och börjar träningen.
Men detta vill inte lämna mig. Skojade de med mig (det
är vad jag hoppas) eller kan det vara så att unga tjejer
söker så vilt? Jag vet när vi var unga grabbar att många
av oss hade sexuella drömmar om tanter. Vissa mer an-
dra mindre. Jag vet inte hur det är i tjejers drömvärld.
Men ibland är sex år helvete. Jag minns för 18 år sedan
när jag jobbade på en skola i Hjällbo och en liten 13-årig
smågangster erbjöd en av sina klasskompisar till sex.
-Du kan få henne. Det fixar jag!
Så sa han då om sin 13-åriga klasskamrat.
Jag är inte hundra på att det bara var strunt den gången
men jag är ganska säker på att han högtidligt sket i min
lilla moralpredikan som följde. Hans liv sedan dess har
inte direkt pekat på att han lyssnade på någon på rätt sidan
av lagen.
 
Kommentar:
#1: Olle

Det händer mig också! Jag är 60 snart. Jag tror att det handlar om barn som saknar en pappafigur. Som saknar vuxna i sitt liv. Jag brukar svara: Kom du tillbaka om 10 år så får vi se...

2017-04-16 @ 13:33:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: