leifsjoqvist

2017-01-07
11:41:03

Medierna i P1
 Jag lyssnade alltid på Vår grundade mening med Åke
Pettersson. Det sändes på lördagar 10.30 och repriser-
ades på tisdagar 1530. Sällan eller aldrig missade jag
ett program. 2007 ändrades SR sin policy och man bör-
jade ta in program från externa bolag och Vår grundade
mening ersattes av Medierna. Det såg inte med blida
ögon av journalistkåren .
Medierna har tagit över och enligt min mening blev det
bättre innehållsmässigt om än jag ännu kan sakna just
Åke Petterssons röst.
Image result for journalistisk information reklam
I dagens avsnitt berättas om när man kommit över en
god historia. Holländska PS skulle sända ett program
där en döende kvinna skulle donera sin njure och sju
dödssjuka skulle tävla om vem som skulle få denna
njure i direktsändning. Natten innan Medierna skulle
sändas går programmet i Holländsk TV och det visar
sig vara en bluff. Men programmet var en tittar-succe
utifrån tittarsiffror. I en parentes sändes Utan spår på
TV12. Det handlar om en man som kidanppar folk och
sätter dem i dödsfällor. Ju fler tittare ju snabbare komm-
er offren att dödas i dessa fällor. Myndigheterna uppman-
ar att inte titta vilket får till konsekvens att många gör pre-
cis tvärsom.
Image result for utan spår imdb
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: