leifsjoqvist

2017-01-11
14:49:00

Vilse i pannkakan
I dagens samhälle är flödet av information så stort att
jag känner mig konstant vilsen. Det finns en makt som
är politisk som är relativt öppen och som man kan följa
och sedan finns den reella makten, kapitalets makt, som
alltid agerar under ytan och som aldrig framträder som
de som i realiteten styr.
Under ytan finns massor av bubblor där det produceras
poddar och sejter i en sådan mängd att det är omöjligt
att hålla koll på allt.
Image result for low wages
Under några veckor har jag följt poddar som Marcus och
Malcolm vilken är i princip den enda vänsterblogg jag hitt-
ar. I någon slags högeranarkistisk fåra finns Magister men
sedan är alltid olika varianter av hatsejter. Det är RLM, Mot-
gift, Ingrid och Konrad och flera andra. När jag då kryssar
bland dessa blir jag mörkrädd. På något sätt har de ju ändå
inflytande. Frågan är bara hur stort deras inflytande är. För
här pratas det ju mer eller mindre om ett maktövertagande
på ett eller annat sätt och när dagen kommer då ställs saker
på sin spets och de som inte varit för kan räkna med dyra
efterräkningar. En som omhuldas av dessa hatsejter är Julia
Ceasar, som ses som alla hatares moder. Hon har nu också
börjat näta. I en podd pratar hon om ångerparaden. Här är
det ord och inga visor. Moderater förklaras som fnask och
fosterlandsförrädare, bokstavligen, och är förklaras att domen
kommer att bli hård när rättvisan segrar. Hon säger också att
invandrare skall massutvisas och att det skall gå snabbt. Jag
blir mörkrädd när jag hör henne. Det är en uppmaning till in-
bördeskrig.
Vad alla poddar, inklusive DGS-TV, handlar om är att samhäll-
et rasat ihop och att nu krävs krafttag för att rensa upp i skiten.
Så frågan är, hur stor är denna öppet fascistiska och semifasc-
istiska opposition?
Image result for stop migration
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: