leifsjoqvist

2017-06-08
12:20:55

Innehållet
I dessa studenternas glada dagar blir jag konfunderad
över de bilder jag ser. Där är många unga som ikläder
sig sina föräldrars hemländers flagga. Alltså man går
12 år i svensk skola och sedan tackar man Kroatien
eller Marocko på  examensdagen.
Jag har inte mycket till övers för det nationella. Att vara
svensk är inte lätt. Om man säger det kan man vara naz-
ist , rasist eller bara ytterst borgerlig. Värderingar som
jag är motståndare till.
Bildresultat för skända svenska flaggan
Men det är ju ännu värre att stödja diverse diktaturer och
autokratier med flaggviftning på examensdagen när man
sedan 12 år fått hela denna utbildning i Sverige.
Ibland blir kampen mot SD och dess svans märklig. Allt som
de är emot skall man vara för. Då glömmer man att många i
vårt delade land som är invandrare eller flyktingar i sin ilska
över sakernas tillstånd i Sverige stödjer långt värre regimer
som råkar vara deras hemländer som de av olika anledningar
lämnat.
Det är inte människors ursprung eller hudfärg eller ens kön som
betyder något, det är åsikter och ställningstaganden i politiska
och kulturella frågor som är avgörande.
Jag förvånas över den tystnad som råder över detta flaggviftande.
Det är bara pålitliga Nalin Pekgul som uppmärksammar detta och
skriver i Expressen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: