leifsjoqvist

2017-06-01
02:14:18

Livet rullar på och man ändras och sedan kommer döden
När jag nu snart fyller femtionio år är det tankefigurer
som ändras. Vissa blir viktigare och andra mindre vik-
tiga. Jag har mindre behov av att träffa andra människor
på den lilla fritid jag har. Det kan ju också bero på att jag
hela tiden umgås med människor på och vid sidan av plan-
erna vilket ju är mitt arbete. Det är ett mönster som även
min farfar och far hade. De blev mer ensamvargar ju äldre
de blev.
Jag tänker inte särskilt ofta på kvinnor i min lilla heterosex-
uella värld och när jag ser serier och filmer kan jag nästan
rygga tillbaka när män och kvinnor slafsar med varandra.
Det är en befrielse att slippa använda tankeutrymme till att
tänka på kvinnor och i synnerhet på kvinnor som man inte
får.
Länge fanns döden som först en skräcktanke i yngre år till
en obehaglig tanke upp i åren till idag när jag är införstådd
att den kan komma när som helst inte är mer än den eviga
vilan. Jag vill ju inte lida och jag vill inte ha någon långsamt
nedbrytande sjukdom men döden som sådan stör mig inte.
Jag räds ingenting. Jag oroas inte för något som har med mitt
eget väl och ve att göra. Det som kan rubba mina cirklar är
att min barn inte har det bra eller om mitt barnbarn inte skulle
må gott.
Det är ett enkelt liv.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: