leifsjoqvist

2017-06-05
02:48:00

pladder
Ofta är det spännande att lyssna till Filosofiska rummet.
Under 40 minuter pratar man fram och tillbaka om ett ämne.
Det är långt ifrån allt skratt och pladder som vanligen public-
eras i medierna.
Men dagens avsnitt om normativ identitet var inte särskilt intres-
sant. Filosoferna Bauhn och Persson lyckades inte hitta fram med
orden för att göra skiljelinjerna dem emellan intressanta.
Mot slutet blev Bauhn konkret och nämnde Gontjarovs roman
Oblomov där huvudpersonen inte orkar gå ur sin säng för han
vet inte vad han skall göra med sin dag. Jag vågade aldrig läsa
den romanen för jag läste Bråddjupet innan. Jag har ett tvång och
det är att läsa en bok till slut om jag väl börjat och min värsta läs-
upplevelse var Bråddjupet. Länge trodde jag att jag var en av få
personer som överhuvudtaget läst boken men Bo Cavefors uppgav
att den såldes i 700 ex i hans bokklubb. Jag tror ändå att få som
köpte den , läste den.
Bildresultat för ivan Gontjarov
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: