leifsjoqvist

2017-03-03
22:29:52

den barnslige
Idag var jag nere till stan för att köpa batterier till morsans
hörapparat. På vägen hem vid gamla spårvagnshallarna
cyklade en ung kvinna förbi mig. Det kändes inte bra. Så
i början av Pauli backe tog jag sats och tog mig ganska
lätt förbi henne i den branta backen. Då kändes det bättre.
Image result for Pauli backe
På vägen hem på Marieholmsleden  kom en man
glidande förbi på en av de sorgligaste skapelserna
någonsin, elcykeln. jag la i tung växel och gav mig
fan på att jag skulle ta mig förbi honom igen.
Så i början av Marieholmsbron var jag alldeles bakom.
På väg ner tog jag mig förbi och trängde honom lite
grann och fick då många meters försprång.
Det kändes bra.
Image result for marieholm bron
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: