leifsjoqvist

2017-05-12
13:32:26

Kultur och pengar
Bonniers bokklubb har en massa aggressiva telefonsäljare.
För några månader sedan blev jag uppringd av en sådan och
erbjöds en bok. Jag frågade tre gånger om denna gåva inne-
bar något förpliktigande från min sida. Tre gånger svarade
säljaren att så inte var fallet. Jag erbjöds en bok av Stefan
Nilheim som jag kunde ha eller mista. Några veckor senare
kom en tantsnuskbok som jag aldrig i världen ville ha och
ännu mindre kommer att läsa.
Så kom Bokspegeln deras medlemstidning.
Jag antog att jag inte behövde befatta mig med den.
Icke.
Några veckor ytterligare kom en bok i min brevlåda.
Jag tog då kontakt med Bonniers Bokklubb och refererade
till telefonsamtalet. Det gav inget resultat. De skickade en
bok till. Jag skrev då ett mejl att jag tagit kontakt med Konsu-
mentverket och att de gav mig rätt.
Då tog de ur mig ur bokklubben.
Men jag skickas räkning på de böcker jag inte ville ha och
inte har beställt.
Så nu har det hela gått till inkasso och det skall bli intressant
att följa vad det blir av det hela.
Jag brukar vanligen inte svara på säljare på telefon för jag likt
de flesta är väluppfostrade och vill inte bryta samtal.
Men det är så man måste göra annars sitter man där med en
massa skit man inte behöver.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: