leifsjoqvist

2018-02-27
11:44:00

Min stora huvudvärk
Utanför mig står en sopcontainer.
Någon gång per dag går det folk förbi och ställer påsen
bredvid istället för att slänga in den i hålet in i containern.
Ganska snart kommer måsar och skator och hackar sönder
påsarna och innehållet sprids ut över gården.
Leif Sjöqvists foto.
Obs cointainern är inte full.................
 
Detta stör mig.
Hur kan man vara så jävla dum att man inte slänger påsarna
i containern?
Det får mig att tvivla på mänskligheten.
Tyvärr tror jag det säger en del om människorna i området.
De som gör så här har hänfallt i en pessimistisk uppgivenhet
om tillvaron och deras enda motstånd mot att helt försvinna
är att skita ner. De eldas upp lite när de kan reta sina med-
människor. 
Det är samma logik som när ungdomar bränner bilar i sitt eget område.
Om de nu är så förbannade över sakernas tillstånd varför gör de då
sönder saker för människor som lever under samma betingelser som
de själva?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: