leifsjoqvist

2005-11-09
19:59:23

Åke Green är bög?
Åke Green hävdar att han har rätt
att torgföra sina åsikter.
Det är vad yttrandefriheten handlar om.

Men,
Green hävdar att homosexualitet är mot
naturens ordning och att den leder till bl a
pedofili.

Den som hävdar att Green kan hävda detta
måste också låta alla säga:
-det finns en judisk världskonspiration som
syftar till att det judiska folket skall ta över och
därför måste den judiska rasen(????)utrotas.

-Åke Green är bög.
 
-Pingskyrkan står för en rigid människouppfattning
 som gör att människor blir psykotiska och därför
 måste Pingstkyrkan bekämpas och därmed förbjudas.

Det Green hävdar är en personlig uppfattning utan
några belägg i en objektiv verklighet.

Detta solipsistiska sätt att hantera livet ger ju
alla rätt att torgföra vilka åsikter som helst.
Det kan med detta sätt att vara inte finnas någon
annan rätt än den strängt subjektiva.

Green ger alla fundamentalistiska muslimer rätten
till att torgföra och driva vilken som helst fråga från
Burkhas till alla judars och andra otrognas utrotning.

Green lutar sig mot Bibeln och dess andemening.

Bibeln är ju som alla vet en bok som förespråkar
hedersmord, massmord, våldtäkt , vanliga mord
och lite incest backar inte Bibeln för.

Så vad handlar det egentligen om när det gäller Green?

Vems frihet?
Vilkas religionsfrihet inskränks?

Om Green tillåtas sätta på homosexuella så kan jag inte
se några hinder för nazister att sätta på judar och andra
icke-ariska raser.
Kommentar:
#1: Pnilla

Hej!
Har precis läst din blogg. Jag kan till viss del förstå ditt resonemang... Jag är själv uppvuxen inom Pingströrelsen och det är mycket som jag personligen inte håller med om.
Men samtidigt är det farligt att dra alla inom pingströrelsen över en kam.
Jag ser inte den homosexuella PERSONEN som något onormalt. Det är själva läggningen jag syftar på, och det har INGET med människan att göra!
Man måste skilja på individ och homosexualitet.
Ja, detta är min åsikt!

2005-11-23 @ 23:31:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: