leifsjoqvist

2005-11-24
11:14:08

Fega ur om våld!
Det senaste tidens kampanjer mot kvinnovåld
är tämligen tandlös och meningslös.

Hur många ställer sig upp och säger:
Det är skönt att smiska upp en kvinna!

Jag har aldrig hört det.

Däremot har jag hört svinpälsar som livnär sig på
kriminalitet och som i gäng om tre och fyra ger sig
på andra män för att vanställa dessa för livet,
jag har hört dessa svinpälsar säga:
jag skulle aldrig röra en kvinna!
(till bilden hör att dessa män i svarta läderjackor och
två ton guld runt halsen brukar ha en skock korkade
kvinnor runt omkring sig).

Varför inte ta ett rejält tag och säga att man är emot
allt våld.

Skall män som utsätts för våld skylla sig själva?
"Din lilla jävla mes, du är man, du får minsann klara
dig själv"

Fler män än kvinnor drabbas av våld,
men det är en liten grupp män som utför våld.

Vad gör man i Backa med en tjejgäng som spöar upp
gamla kvinnor och män?

Våld är inte könsbundet av naturen, eller?

Aftonbladet hade en klatchig rubrik igår:
Hur hämnades du på din man?
Man skulle mejla in sitt bästa tips på hämnd.

Skall vi acceptera en sjuk balkankultur som innebär
att vi inför principen "ett öga för ett öga"?

Feminismen är inne i en återvändsgränd.
Den klasslösa feminismen är inget annat
än ett förstärkande av klassmaskinen samhället.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: