leifsjoqvist

2005-10-27
21:13:38

En alldeles vanlig dag 2
På  förmiddagen körde jag några timmar med
mellanstadiet.
Det är ett samarbete mellan klubben och en skola
som finansieras via statliga bidragspengar,
projektet kallas "Handslaget".

Syftet är att få barn att röra sig mer.
jag handhar alla former av bollspel, långrep,twist
och en lång rad "gamla" lekar.
Barnen älskar detta och jag blir idol.

På middagen gick jag ut med min hund.
För att variera det oerhört monotona med
att gå ut med en hund har jag börjat med
stavgång. Jag träffade naturligtvis "tuffa
grabbar" men jag gav dem onda ögat och
slapp på så vis höra de ofrånkomliga kommentarerna
om "fjolla" eller "gubbe".

Stötte på hysterisk käring i skogen som skrek att
jag skulle koppla min hund.
Jag sa till henne att det var inte min hund som var farlig.
Det fungerar lika bra varje gång.

På eftermiddagen var jag på möte med Ungdomsatsningen
på Hisingen. Vi söker samarbete mellan olika former av
kulturutövande.  Fotbollen är en viktig del men vi har svårt
att få de största oroselementen att klara av våra disciplinära
krav.

På vägen hem träffade jag  Markus.
Han är en av Backas mest stigmatiserade unga män,
men jag gillar honom.
Vi tjatade lite och han sa att han försöker att skärpa sig
men menade också att "Rom byggdes inte på en dag".
Han hade börjat att spela fotboll i Turkiska FF och menade
att jag inte hade förstått hans stora potential som bollspelare.
Det hade han helt rätt i.

Hade ett kort möte med fotbollsgruppen.
Vi håller på att plocka fram en strategi
för hur vi skall möta framtiden.
Det handlar om att vara en dynamisk men
ständigt utvecklande ungdomsklubb eller
en som vart femte året får uppfinna hjulet igen.

Min dotter och hennes kompis hade sett " House of wax".
En äcklig ryssare om två siamesiska tvillingar som massmördar
och bevarar sina offer som vaxdockor.
Den eminenta Paris Hilton är med i en av rollerna.
Hua!
Det kommer att vara många ljus på inatt.

Sitter och läser "Hans nådes tid" av Eijvind Johnson.
Det blir en lång natt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: