leifsjoqvist

2006-07-19
01:43:41

Peter Greenaway
1982 satt jag på Folkets Bio och fick se något
unikt.
Jag fick se en regissör som gjorde film.

Filmen hette "Tecknarens kontrakt" och jag vet
att jag gick från biografen med massor av frågetecken.
Hundratals obearbetade bilder.
Hundratals repliker jag mindes och
åter hundra som jag försökte att återskapa
och ytterligare hundra som jag visste skulle
kräva att jag såg filmen igen.

Vilket jag alltså gjorde idag.

Det fantastiska är att de 24 åren mellan 
första gången jag såg filmen och idag
tyckets implodera, försvinna i ett minnets
svarta hål.

Jag fick dock ytterligare en komponent som inte
fanns kvar i mitt minne:Michael Nymans underbara
filmmusik.

Det är Kar Wai Wong och Peter Greenaway som kan
använda filmen som unik konstart.
Kommer inte på fler.

Det är dags att se om hans filmer:
-Kocken,tjuven, hans fru och hennes älskare
-Arkitektens mage
-Drowning by number
-Pillow book



Kommentar:

You know that you would to find the supreme outcome related to <a href="http://bestwritingservice.com/purchase-essays.html">purchase essays</a> and even about this post at the professional <a href="http://www.bestwritingservice.com">essay writing service</a>. Hence, you have a chance to try out it.

2012-03-02 @ 18:20:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: