leifsjoqvist

2006-05-14
00:38:30

Nyheter idag
Idag har mina två stora hatobjekt i mediavärlden
agerat diametralt motsatt.

Göran Skytte skriver idag på SvD:s ledarsida.
Han förfasar sig över att en representant från
ett parti som segrat i ett demokratiskt val tillåts
att komma in i Sverige.
Skytte tänker på hur de rikas barn i Uppsala demonstrerade
för att judar skulle skickas till tyska koncentrationsläger.
De läste säkert Svenska dagbladet och inspirerades.

Göran Skyttes liknelse haltar ännu mer då han drar
en lans mot de perversa självmordsbombningarna.
Skytte kunde ju starta en insamling så att Hamas får
tillräckligt med vapen att döda lika många israeler
som det dör palestinier.
Själv tycker jag det är annu mer perverst när israeliska
gränsvakter skjuter ihjäl palestinska barn.

När jag läser Skytte fylls jag av ett illamående och en
känsla av att tvångsduscha. Även jag har varit maoist.
Smittar det om man en gång hade gemensamma värderingar?

En som jag aldrig haft gemensamma värderingar som, vem har
haft det, är Staffan Heimersson.
Men i dagens AB går han till storms mot  den tyska regimen som
vill förbjuda Irans premiärminister att komma och se sitt land
spela VM-fotboll. Hallå........vart är vi på väg?


På TV2 visade man först en dokumentär om skandalen kring Enron.
Kapitalismen som vårt sista stadium?
Snarare vårt harmageddon.
Intressant är hur väl avregleringen av el-marknaden fungerade,
hur några stoppade gigantiska summor pengar i egen fick och
lät det allmänna betala. Känns det igen?

Senare visades också "The Corporation".
Fantastisk film.
Vi styrs av religioner som är organiserad psykos.
Vi styrs av en företagskultur som visar samma symptom som en psykopat!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: