leifsjoqvist

2006-10-15
14:01:58

Den blå-svarta röran
Vad visste Reinfeldt?

Visste han inte att Stegö varit chef för Timbro?
Visste han inte att på Timbro stormar det nyliberala
dumheter och att ingen där någonsin skulle betala
TV-licens?
Timbro uppmanar ju folk att licensskolka, skattesmita
och att anlita eller jobba svart?
För Timbro är detta politisk praktik.

Ändå väljer Reinfeldt Stegö........

Jag är ingen större vän av vilda konspirationsideer men
det är inte så många år sedan Reinfeldt på fullt allvar
ville återinföra den gamla klassriksdagen där man fick
platser efter hur mycket pengar man hade(så var det runt
sekelskiftet)! Han föreslog det på debattplats i SvD!

De nya moderaterna är en chimär.
Kampanjen är ett plagiat på hur man fick
Bush vald.

Reinfeldt visste alltså vad han gjorde med Stegö.
Han ville testa hur långt det svenska samhället gick
att dupera.
Hur öppet var Sverige för den definitiva nyliberala dolk-
stöten?
Hur korkad är den svenska underklassen?
Hur korkat är media?

Jag tror inte Reinfeldt eller Timbro för delen är nöjda
med utvecklingen.

Däremot tror jag att Reinfeldt av ren okunnighet satte
Stegö som idrottsminister.
Som för alla maktmänniskor är idrotten en samling nötter
som springer med eller utan boll. De viktiga inom idrotten
är de som har pengar och dem kan Stegö prata med.

En av de intressantaste veckorna i svensk poltisk historia.


Kommentar:
#1: Qaroline

Svara på dagens fråga i min blogg ; D

2006-10-15 @ 14:16:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: