leifsjoqvist

2007-08-27
14:18:10

Äckliga gubbar
Satt och fikade i klubbhuset och
pratade med några andra tränare.

En tränade ett damlag och han berättade
att det värsta med det var att han negliger-
ades som man. Mannen är 47år och han
betraktades av de kvinnliga spelarna rent
sexuellt med samma upphetsning som be-
taktandet av en fossil i granit.

Han berättade att han kan sitta och skriva
upp laguppställning och de unga kvinnorna
kan ta av sina jeans och köra upp sina stjärtar
som bara täcks av en liten stringtrosa utan
att det bekymrar dem ett dugg. Det är ju bara
fossilen som sitter i rummet.

Man kände att mannen tyckte det var lite jobbigt
att inte längre betraktas som en man utan mer
som en servicefarbror utan kuk. Jag garvade
lite för mig själv och tyckte lite synd om mannen
innan jag kom på att mannen ifråga var två år yngre
än jag.............

Påminner om Theodor Kallifatides som för några år
sedan träffade två vackra unga kvinnor på en strand
i Grekland. De väckte hans åtrå och han samtalade
ivrigt med dem. Snart förstod han att han inte fanns.
Han var inte. Sexuellt icke-existerande. En gammal
man. Ute ur hanteringen.
Kommentarer:
#1: Ola

Behöver inte bara vara åldersgrejen heller. Har märkt att alla tjejer, födda efter -82, bara är väldigt frigjorda när det gäller sexualitet och att klä av sig osv.

2007-08-27 @ 23:09:14

För f-n gubbs! Ni måste ju ha något att erbjuda fleckorna så att de börjar sava...

2007-08-30 @ 09:07:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: