leifsjoqvist

2007-08-20
14:19:39

En alldeles vanlig dag(16)

Trött efter en helg med ungdomsfotboll steg jag upp
och kände mig som jag varit ute och supit i tre dagar.
Idrott skall ju vara nyttigt och man skall bli piggare. Man
skall inte känna sig 10 år äldre efter en helg med fotboll
och ungar.

I vilket fall steg jag upp och blev sur när jag såg att dagens
DN inte var utdelad.
Så det fick bli kaffe och TV.

Neil Postman skrev får mer än 20 år sedan "Underhållning
till döds" och en timma denna morgon fick mig att inse att
förr ansåg jag att TV dödande allt som kan liknas vid intell-
ektuell verksamhet, medans jag idag tror att folk faktikst
i sorg över uselheten tar livet av sig. Den enda aktiva hand-
ling mediet kan leda till.


Kollade på TV 5 och Montell Wiliiams Show.
Vilken smörja LL Cool J fick reklamtid för sin nya fitnessbok.
En housenigger pratade med en annan.
En housenigger som tjänar pengar genom att serva den
vita  mannen och ge sina svarta bröder och systar en fit-
nessbok som hjälp till kampen för ett rättvisare och mer
meningsfullt liv.

Mådde illa.


Zappade. McGwyer var marinsoldat och sprang genom portaler
till olika universum. På TV-shop sålde en 90-åring en fruktskal-
ningsmaskin vilket var det bästa han upplevt i sitt liv:
"Kill yourself motherfucker", tänkte jag.

Insåg att TV är för döda. Läste vidare på "The italian job" av
Gianluca Vialli istället.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: