leifsjoqvist

2007-08-14
00:23:26

Mode och design- den nya mannen
Kollar på nyheterna och får reda på att svenskt
mode har i år omsatt 71 miljarder kronor.
Svårt att tro. Jag lyfter armen och borrar in mina
håriga näsborrar in min ludna armhåla och gör ett
snabbt sniff. Ammoniaken slår till som en brakskit
efter Chilli con carnen. Jag är helt fokuserad.

Siffran är korekt. 71 miljarder.

En kvinna säger att detta beror på mannen som satsar
alltmer på sin klädsel och övrig outfit.
Jag kollar mina nya kalsingar och finner att allt är som
det ska: gult fram-brunt bak.

Jag slår upp min favoritbok för att se om jag kan hitta
några avantgardistiska eller konceptuella tips på nya
kläder att bära.
Hittar inte ens något folkligt.
Hittar dock min stil.

Varför skall man dölja allt detta goda?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: