leifsjoqvist

2007-08-25
18:31:56

Prioriteringar
I torsdags var jag på föräldramöte i skolan.
Jag berättade om vad jag har för upplägg
för fotbollsklasserna. Inriktning och syfte.
Pedagogiska och didaktiska tankar.

När jag undrade om det fanns några frå-
gor var det en mamma som ställde en fråga:
"Finns det fön"?

Jag fattade inte vad hon menade. Jag hade inte
den kopplingen i mitt kommunikationsschema.
En annan föräldrar drog med handen mot huvudet.
Jag tittade på honom surt för jag trodde att han
menade att den frågande kvinnan var dumihuvudet
(vilket f ö jag trodde, men på inget sätt ville visa)in-
nan sent omsider femöringen hoppade in.

Hon såg besviken ut när jag upplyste henne om att
vi saknade fön i klubbhuset.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: