leifsjoqvist

2007-07-26
18:50:25

Polisarbete 1
Förra veckan cyklade jag ner till Kungsbacka för
att kolla på P15 Hisingsbacka FC. Det var vackert väder
och det var på det hela en mycket bra dag.

När jag var mellan Lindome och Kungsbacka  satte jag på
Md.45 av Megadeth en bra skiva av hårdrockens hårdaste
band.
Skivan första spår är Hell´s motel  och det är gasen i botten.
Det är som att slänga in en kasse handgranater i huvudet
och sedan försöka att vara oberörd.
Sålunda startade den stora cykeldiggen.

Ibland kan hårdrock försätta mig ett närmast transliknande
tillstånd. När Fight hate rullade in var jag där.
Då märkte jag att en bil låg alldeles till vänster om mig. Den
körde inte förbi utan bara låg där på rulle.  Jag skulle just
till att göra en patenterad privatbilistattack, dvs loska rutan,när
färgerna på bilen fick loskan att hoppa ner i halsen igen.
Det var polisen.




Polisen i passagerarsätet tittade på mig med sträng blick och
visade med hela handen att jag skulle stanna.
När de steg ur bilen höll den ene handen stabilt på hölstret.
Jag fick en omedelabar association till Lucky Luke och skuggor.
Den andre polisen begärde att jag skulle göra alkotest.


Jag klarade det testet.
Jag förstod att de funderade på att ta mig till en vård-
central för att ta blodprov. Helt uppenbart ansåg de mig
drogad.
De pratade med mig och det var klart att de ville
luska ut om jag var stenad eller inte.

Till slut kom vi in på fotboll och den ene av polismännen
hade två söner som spelade fotboll. Jag kände till lagen
och vi diskuterade hur duktiga de var och hur det skulle
gå i framtiden.
Alla dimmor skingrades och de önskade mig lycka till.

Jag satte på Nothing is something och cyklade vidare
mot en okänd horisont och sjöng:
 ....I´m a lonesome poor bicycleman..........................
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: