leifsjoqvist

2007-07-26
19:15:51

Polisarbete 3
För tre veckor  sedan stals min dotters moped.
Min son hade lånat den och rusat in på jobbet
vid Selma  Lagerlöfs torg och låst rattlåset. Han
var borta i ca 15 minuter.

Någon hade brutit upp rattlåset och gjort det snabbt
och kört iväg och detta på en helt offentlig plats.
MItt ex blev störtförbannad och skyllde i princip
varje icke-etnisk svensk i Backa för denna stöld.

Jag kollade lite i  buskretsar men det fanns ingen
som kände till detta.
Även jag var dock ganska säker på att svartskalle-
ungmobben hade varit i farten.

Så skapas fördomar.
Guilt by association.
Ingen är en sämre domare än den som just utsatts
för en oförrätt.
Det är därför vi har domstolar och polis.
Det kallas civilisation.

Så idag ringde polisen.
Från Torslanda torg.
De hade gripit en ung flicka på min dotters moped.

Rodnaden på mina kinder finns kvar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: