leifsjoqvist

2008-02-19
13:11:28

Hundpsykologi
Jag har en Springer Spaniel och han
lever i tron att han är en självständig
individ.

Det innebär bl a att när jag skall passera
grannens ilskna svarta blandrashund så
skall Terje dit och visa vilken rackare till
hund han är.


Så han skiter i mina kommandon och skäller
som en blodhund i slakteriets avfallsavdelning
och slutar inte vad jag skriker.

Så kollade jag på hundpsykologen på TV4+ och
där fick jag lära mig att man skall ge hunden en
knuff med benet så att den fattar vem som bestäm-
mer.

Jag ville genast pröva detta så jag tog med mig
Terje ut. När vi skulle gå förbi grannhunden kände
jag hur han stressade upp sig. Jag prövade då min
nyerövrade pedagogik. Det fungerade utmärkt!

Jag missbedömde avståndet så min knuff blev till
en fullt utvecklad spark som träffade rätt under hakan
på Terje. Huvudet lyftes någon decimeter innan han
gjorde en Foreman -74.

Nu skäller han inte ens när vi går förbi grannen.
Han är helt fokuserad på mitt ben och stänger
ute alla annan information.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: