leifsjoqvist

2008-02-17
18:47:39

Påverkan eller inte påverkan- det är frågan?
Jag har alltid tung hårdrock i lurarna när jag
cyklar. Det blir lättare då. Ja, det är så att jag
gärna ger mig ut och cyklar bara för att koncen-
trerat få lyssna på musik.


Sievert och hans kristna polare hävdar ju att man
blir massmördare och man lyssnar på diabolisk
hårdrock.De har ju rätt i att de påverkar. Mina tank-
ar kan bli mycket aggressiva av exempelvis Iron
Maiden på betongvolym, men jag har väldigt svårt
att tänka mig att jag cyklar in på en skolgård och för-
rättar massmord. Mycket svårt.


Med film tror jag korrelationen är ännu mindre. Jag har
aldrig upplevt att det fötts en aggression av skräckfilms-
tittande. Vem går ut och slaktar folk efter ha sett SAW 4?
För egen del är mer sannolikt att jag skulle gå ut och
massmörda om jag tvingades se typ Gröna Rum eller
en docysåpa.


Problemet är inte musiken eller filmen. Det vore vansinne
att tro det. Sjuka individer kommer vi alltid att få leva med.
Stockholm hade Varulvsmannen på 30-talet. Han förekom
filmerna och han dödade fett och rått.

Den stora frågan är om Jack the Ripper fanns innan de
stora berättelserna i text och ruta lanserade honom?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: