leifsjoqvist

2008-01-03
00:57:45

Manligt och kvinnligt
För drygt två år sedan var jag med på en
kontaktsida under en månad, E-kontakt.
Jag svarade aldrig någon som sökte kon-
takt men jag gluttade på andras sidor och
presentationer.

Jag kollar inte mäns sidor ( man är väl inte
bög heller...)men däremot kvinnors och det
finns en sak som i princip alla kvinnor skriv-
er att de efterlyser, nämligen ärlighet.


Det är intressant.
Vad är det för ärlighet de söker?
Vad är det för oärlighet de stött på?

Jag inbillar mig att de söker den evigt trogne mannen.
Han existerar inte, om inte bland människor med psyk-
iska funktionshinder.
Det normgivande mannen tänke ofta på att
ha sex med andra under tiden han är i relation.

Därmed är ju slaget förlorat.
Han tänker på en annan.
Om kvinnan frågar kommer hon att bli förbannad vid
ett ärligt svar och lurad vid ett oärligt.

Sålunda är de kontaktsökande kvinnorna dömda till
att leva ensamma om de vill ha sin drömprins, eller
så får de leta sig ut i verkligheten.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: