leifsjoqvist

2008-10-25
14:37:38

Ilska i trafiken
Det händer något med människan när hon
sätter sig i en bil. Alltför många genomgår
en metamorfos och blir till monster som
skriker och de facto vill döda.

Detta är vardag för oss cyklister som från
en oskyddad sadel utsätts för mordförsök
var och varannan dag.

Jag som inbiten cyklist, en fredens man,
klarar inte heller av omställningen att föra
ett fordon. Idag körde jag till Coop med lånad
bil. När jag handlat och skulle köra ut uppstod
ett intermezzo bakom mig mellan två bilar som
höll på att krocka.

Först tutade den som körde ut utan att titta.
Sedan tutade han som höll på att bli påkörd.
Det förste replikerade med att tuta igen, varvid
den andre backar och går ur bilen och börjar
att skrika. Naturligtvis måste den förste då
också ur bilen och skrika han med.

Det blev för mycket.
De blockerade min väg.
Så jag gick ur bilen och skrek att om de inte flyttade
sig skulle jag backa på dem.
Då vände sig bägge mot mig och tittade.
Som tur var hade den andre en kvinna i bilen som
rycker honom i jackan att han skall sätta sig och
köra iväg. Han gör så.
Jag står och blänger ett tag på förare ett som är en
liten medelålders man. Han väljer också att sätta sig
i bilen.

Jag sätter mig till slut och kan köra iväg.
Jag känner skam och rodnar länge.
Fy fan vad vi män är löjliga.


Detta borde alla unga män tvingas se!!!
Seklets bästa barnprogram!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: