leifsjoqvist

2008-09-22
17:27:22

En arbetsplats för intelligenta
På mitt jobb händer det ibland att konflikter
uppstår. Då skall man skriva skadeanmälan.
Detta för att man senare skall kunna hänvisa
till kanske en kronisk skada.

Det finns två stora varianter av konflikter.
Den ena är av kränkande art och den andra
är när man utsätt för fysiskt våld.

För att vi stackars okunniga yrkesverksamma
habiliteringspedagoger skall förstå vilken av
konflikterna vi utsatts för finns det två lådor
på min arbetsplats.

På den ena står det OJ.
På den andra står det AJ.

Alltså, när du blivit kränkt genom ord eller kränkande
tecken skall du tänka- OJ, nu blev jag kränkt- och sedan
fylla i en OJ-blankett.

Alltså, om du blir biten eller slagen skall du tänka-
AJ, det gjorde ont - och fylla i en AJ-blankett.

Arbeit macht frei............
Kommentar:
#1: kenny

Jag hade blivit så kränkt av att se denna

infantiliserande OJ-låda att jag hade blivit

tvungen att skriva en OJ-anmälan och när jag

sedan hade varit tvungen att lägga den i lådan,

så hade jag blivit så kränkt av att se lådan att

jag hade blivit tvungen att skriva en OJ-anmälan

och sedan.......

2008-09-23 @ 14:28:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: