leifsjoqvist

2009-08-27
10:41:25

En alldeles vanlig dag

Igår åkte och en  jag och en kollega
upp till Delsjön för att bada. Vid ett stopp-
ljus stod en mycket vacker ung kvinna.
Vi glodde som två retarderade stutar
och jag sa:
"Inte för oss, inte för oss".

Vi pratade lite om det och insåg att nu
när man passerat 50 är inte de unga
och vackra en möjlighet, såvida man
inte blir kändis eller jävligt rik eller tän-
ker sig att betala, och det är en liten tra-
gik i det. Döden kommer närmare och
blir konkret. För varje möjlighet som blir
till omöjlighet känner jag hur maskarnas
käftar kommer nära.

Vi badade i Delsjön och det var underbart
skönt. Vi simmade och plaskade och helt
plötsligt dök en polishelikopter upp. Min kol-
lega ropade:
"Visa snoppen!!!"
Så vi böjde oss så att bara snoppen syntes i vattnet.
(Vattnet var ca 17 grader så det var ju inga John
 Holmesepigoner som stack upp direkt)
Polishelikoptern försvann.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: