leifsjoqvist

2009-08-18
01:53:53

Till frågan om Britney Spears

Det sägs att vårt samhällssystem drivs av
kraften mellan utbud och efterfrågan. Jag
skulle vilja påsta att det är en lögn.

Det handlar om att vi ständigt påminns om
att vi måste konsumera för att kunna leva
som skapar det samhälle vi lever i.

Det kommer inte underifrån.
Det kommer ovanifrån.

Jag hatar exempelvis den perversa jakten på
Britney Spears. Kvällstidningar, Veckotidning-
ar eller nätsjater som ständigt skriver om den-
na unga kvinna och hennes liv borde jämstäl-
la med pedofilsajter och sadistiska magasin.

Spears är skapad.
Hela hennes liv är en chimär.
Det är Truman Story som skräckfilm.

När hon nu fött barn, varit på psyket ,missbrukat,
och gud vet allt, då skall jag ha en åsikt om hen-
nes kropp. Fy fan! Det värsta är att det är omöjligt
att värja sig.


Kollar jag min mail kommer MSN-nyheterna upp
och de toppade med Britney idag. I bikini.
Skall jag kolla nättidningar dyker hon upp direkt.
zappar jag på TV för att undvika alla denna skit så
fastnar det ändå skit på näthinnan.

Det  är som att flyttas tillbaka till   häxprocesserna
och tvingas att titta på när oskyldiga kvinnor bränd-
es till döds under djävulska plågor.

Dåtidens prästerskap är dagens media.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: