leifsjoqvist

2009-12-24
10:55:25

Om moral
Förra året vid denna tid ringde en bekant
och sa att han var helt utan pengar innan
jul. Han hade separerat och hans hustru
hade tagit med sig pengarna. Han har en
massa barn så jag tyckte naturligtvis att
det var en tragisk historia.

Mannen arbetar som skolvärd på Skälltorps-
skolan och har genom åren gjort ett gott ar-
bete med ungdomar så jag hade inga skäl
att tvivla på honom som person.

Han frågade om han kunde låna två tusen
kronor och han bedyrade att jag skulle få
tillbaka dem snarast.

Vi bestämde möte på torget och när jag
skulle plocka ut pengar ur Bankomaten sa
han: Kan du undvara 3000kr?

Jag såg inga skäl till att låna 1000kr till. Han
hade massa barn och sociala hade inte kunnat
hjälpa honom. De hjälper bara om man är ut-
blottad, har utblottat sin släkt eller är missbrukare.

Han fick sina pengar och han lovade att jag skulle
få dem med februarilönen. Nu är det jul igen och jag
har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Mannen
i fråga har intervjuats i GP har varit med i P1 och pra-
tat om unga och moral. Jojo................................

Det var en julsaga det.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: