leifsjoqvist

2009-07-20
19:37:19

Jag och månen
För 40 år sedan cyklade jag ut   från min
far, John I Sätra, för att se mig omkring i
världen. Jag var 10 år men  skulle  snart
fylla 11.

Jag cyklade förbi Per på Trakten som låg
i arvsfejd med sin syster. Jag cyklade för-
bi  Otto på Åsen som   jag bara kände till
utseende. Han höll sig för sig själv.

Jag cyklade förbi Ragnar i Svänga som var
skitrolig och alkis.

Upp  för en  backe till  Elin i Backen  som var
mor till  Folke på Faaaal.  Där   stannade jag
och gick in. Det var mycket folk i rummet. De
kollade på månlandningen.


De var inte särskilt  imponerade  utan   satt   mest
och pratade kor och skörd och   drog gamla   skrö-
nor och till slut när Armstrong hoppade ut på mån-
en sa Folke: Va fan ska di däär o gööör?

På kvällen satt jag och tittade på månen.
Jag letade efter  Armstrong men jag såg
honom inte.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: