leifsjoqvist

2009-07-25
21:01:08

Meningen med livet (37)
Funderar över detta med fostret som levde och gnydde
efter aborten. Den bilden gjorde frågan om abort mer
komplicerad. Jag har egentligen aldrig haft några pro-
blem med min syn på abort :
-Kvinnas val och utan inskränkningar.
Så tycker jag fortfarande men nu med en annan mer
problematisk syn. Kanske också en större förståelse
vilket svårt beslut detta måste vara för varje kvinna som
gör det.

Tänker också:
Om jag är för abort, så borde jag också vara för aktiv
dödshjälp(det är jag) och genetisk abort (vet inte)och
kankse också i slutändan vara för dödsstraff.
Om en obotbar psykopat troligen  kommer att  döda
igen så är han ju till glädje för ingen. Psykopaten har
då ännu mindre rätt att leva än ett oskyldigt icke-fött
foster.
Alltså dödstraff för återfallsförbrytare.

Den som är mot abort och säger att livet är heligt måste
ju då:
-vara mot all forn av dödshjälp
-vara mot dödsstraff
-vara mot alla former av krig dä det släcker liv
-vara emot genetisk abort

I USA stämmer denna bild dåligt då abortmotståndare
giller amerikanska krig, dödsstraff och gillar även att
mörda läkare och sjuksköterskor som är behjälpliga
vid abort.

Var finns djurrrättsaktivisterna i denna mall?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: