leifsjoqvist

2009-03-02
10:22:16

Om konsten att skita ner sig och se ut som inget hänt
Jag har troligen haft en släng av vinterkräksjukan.
Det började i torsdags. Vi hade träff med torsdags-
klubben och satt på The Bishop´s arms och svängde
några bägare. Vid sista beställningen ville jag ha en
Strongbow och då frågade Per:
Jag har sett att ni ofta beställer den där cidern, men
blir ni inte dåliga i magen av den?
Jag hävdade med bestämdhet att så inte var fallet.

Så när jag vaknade på fredagsmorgonen var jag allt
annat än pigg. Först tänkte jag att jag druckit för mycket
kvällen innan men det var en annan känsla i kroppen.

jag hade lektion med mina klasser på fredagsmorgonen och de
första gick bra. Vid sista lektionen kände jag att jag hade
massor av gaser och gick lite åt sidan för att lätta trycket.
Smack. Det var inte bara gaser som kom. Morgonens fru-
kost hamnade i kalsongerna. Så där stod jag med skit i
byxorna och försökte tänka ut en bra reträtt.

Jag hade ryggen åt en byggnad så ingen skulle se mig
bakifrån. Jag delade upp i lag och såg till att hamna intill
stängslet. Flera gånger var det spelare som kom nära
som rynkade och sa: fy fan vad det luktar. Jag hävdade
då att det var avloppet bakom mig och att det var ett van-
ligt problem.


Till slut var lektionen klar och nu började skiten att rinna
efter benen. Jag stod kvar och ropade hårt och högt att
eleverna fick skynda sig. Jag hade värdesaker för några
och dessa slängde jag på marken. De tittade underligt
på mig. Förstod inte varför jag var så sur och arg.

Jag  rusade in i klubbhuset och snodde med mig ett par
byxor och rusade sedan ut och upp i skogen. Jag slängde
av mig byxorna och kalsongerna och satte mig i mossan
och gjorde ren mig . Jag lät mitt avfall ligga bakom ett träd.

Då visade det sig att byxorna jag skulle ta på mig var av minsta
pojkstorlek. Inte en chans att de skulle gå på. Jag tog min regn-
jacka och gjorde en slags kjol av den och gick hem i kjol och
tshirt. Jag mötte en kvinna på vägen och hon stirrade med skräck
i blicken över den mötande mannen som kom halvnaken en
vintrig marsdag.

Den totala glädjen över att vara i duschen kunde bara jämföras
med det bästa av samlag.
Senare på dagen sket jag ner mig en gång till.
Nu tre dagar senare känner jag mig frisk.
Vad kan man lära av detta:
Lär av kvinnorna, ha alltid extra underkläder med dig.
Eller.
Bli inte magsjuk!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: