leifsjoqvist

2009-05-28
10:57:50

Kärringpower och Gubbloser
När jag nu blivit gubbe har jag blivit varse
saker som jag överhuvudtaget inte reflek-
erade över innan.
Ta detta med kvinnors döda blick.
Nu för tiden  ser  man hur kvinnor  gäspar
med ögonen i möte om de överhuvdtaget
ser mig.

Jag är inte ens en lyktstolpe om man skulle
tala hundspråk.


Jag är en gubbloser.

Det är inte mycket att göra.
Jag förstår däremot inte mina kvinnliga sys-
trar i samma ålder. De har inte förstått vad de
kan få.
Det är nämnligen skillnad på män och kvinnor
och ingenstans är skillnaden så stor som mel-
lan unga kvinnor och män.

Alla kvinnor över femtio kan få unga män.
Bara rika män kan få unga kvinnor.
Unga män har bara knulla i huvudet och är
mycket liberala när det gäller form och ålder.
Unga kvinnor har sällan sexuella fantasier om
äldre män. De som dras till äldre män saknar
pappa eller pengar. Det handlar ytterst sällan
om sex.


I ett mer frigjort samhälle skulle alltså  alla  män
över 50 vara stora loser medans massor av bro-
ar skulle byggas mellan unga män och kvinnor i
alla åldrar.

Är det då någon som förundras över att det är män
över 50 som har makten och pengarna?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: