leifsjoqvist

2010-05-09
16:56:56

Om förutbestämda åsikter
Imorse kollade jag pånyhetssajterna om vad
som hänt under natten. Det var ett gäng unga
män som överfallit en grupp människor vid en
busshållsplats vid Eriksberg. Tills synes utan an-
eldning. En gruppvåldtäkt i Slottskogen och ett
mord i Gamlestaden.

Följdes sedan den rasistiska nätverket med dess
sajter och bloggar och det är smått osannolikt vil-
ka slutsatser de drar ur ingen information alls.
-Alla brotten är gjorda av invandrare
-Lösningen är hårda straff och utvisning
-Vänster skriver i tidningen och hårdvinklar ( vad
 framgår inte riktigt).
-Allt från regering till opposition är med i den stora
 konspirationen mot det svenska.

Det skrivs att gruppvåldtäkt är den somaliska national-
sporten och hela tiden känner man lukten av hat och i
sin förlängning av det stiger det en doft av Zyklon B.

Jag cyklar hem från matchen vi haft i Nol starx efter
torget ser jag en grabb gående mot mig. Han blänger.
Jag tittar neutralt på honom. Plötsligt känner han igen
mig och spricker upp med hela ansiktet och ropar "Hej".
Så lite bestämmer över hat och vänskap.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: