leifsjoqvist

2010-09-30
10:07:19

Arbetet har nu varit död i tio år


Det är tio år sedan Göteborg blev en monopolstad vad det
gäller tidningsproduktion. GP blev ensam om Göteborg lite
tystare.
Arbetet som skapades av den legendariske Axel Danielsson
var ett minne blott.

Jag tillhörde dem som prenumererade. Jag läste Sven E
Olssons recensioner om film och vi var i fas med vad som
var bra och dålig film.
Jag upprördes över den tendensiöse Tony Kaplan som
skrev om TV och var en riktig populistsosse.
Jag gladdes över Bylin och Feldt på sporten. GP hade
aktuellare artiklar med Arbetet lodade.

John, en god vän, hade Arbetet som sin stora sak i livet.
Varje dag lusläste han den och hittade alltid något litet
fel. Ofta var det i pagineringen och det slängde han sig
på telefonen för att påpeka. Det kunde också vara så
att tiden var fel för TV-programmen eller att de låg fel,
också detta ringde John om.
Ja, det var så att John ringde varke dag till GP och på
så sätt skapade han en relation till tidningen. Inte säll-
an blev han kopplad direkt in till chefredaktör Bylin som
tog sig tid.

I nekrologen över tidningen nämner Bylin John och att
han betydde något.

Vilka tidningar kan överhuvudtaget komma i närheten av
något liknande?
Kommentar:
#1: Jan Andersson

Ja jobbade Aktivt Politiskt-När Arbetet la Ner

Jag tillhörde dom som satte Gravljus-Utanför Entren

Detta Tog nog många arbetare hårt- i dag är GP-ensam Fy-F va tråkigt-de va å e en Tragedi-----janne Andersson

2010-10-27 @ 16:31:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: