leifsjoqvist

2011-06-24
00:54:07

Inte längre möjligt att titta på reklamfinansierat
Våra s k gratiskanaler passerar gräns efter gräns
när det gäller osmaklighet. Reklamavbrotten blir
bara fler(åtminstone upplever jag det så) och ut-
budet är en sjö av repriser.
Jag minns hur man en gång gnällde över repiselän-
det i SvT och om hur man sa att det skulle bli bätt-
re med reklamsfinansierat. Se nu hur det är. I prin-
cip allt handlar om amerikanska serier, filmer och
tvåloperor och dessa repriseras in absurdum. Hur
kan någon försvara denna variant av mental lobo-
tomi?

Häromdagen slösade jag två timmar på Alien 3. Jag
tycker det är en rasande bra film och kan se den
fler gång. Det en dystopi av Fincher som ruskar rej-
ält på gränsen mellan gott och ont.
I vilket fall, i den dramatiska finalen när historien
skall knytas samman kommer två tåta reklamav-
brott som sedan följs av en speakerröst som prat-
ar om en ny amerikansk tvålopera innan nytt re-
klamavbrott och sedan slutar det. Man får inte se
de sista tio minuterna av filmen. Så jävla dåligt!
Inte ens Nordkoreansk TV hade kunnat åstadkom-
ma något så fullständigt uselt.

Det är av största vikt att Public Service räddas. Inte
bara för kultur och nyheter utan kanske framför allt
för att rädda film och serier med annat innehåll än
käcka, kåta, frustrerade och redan platiskopererade
amerikanska tonåringar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: