leifsjoqvist

2011-09-16
12:57:55

Mode
I det senaste avsnittet av Stil på P1 handlar det om
cykelmode. Äntligen!
Det är en viktig fråga.
Jag har alltid varit mycket noga med klädseln på mina
dagliga cykelturer. Jag lägger minst en halvtimma inn-
an velicopedturen tar sin början på att få rätt match-
ning på plaggen. Viktigast är de fodrade byxorna med
pungplatta.
Dagligen stöter jag på människor som inte tänker så.
Medelålders män i stretchfodral tillhör ju kategorin
som man borde skicka till Backa med banderollen
"Jag hatar blattar".
F ö vanns priset på en stor designtävling i Köpenhamn
av en cykelhjälmsdesigner. En riktig man bär inte hjälm.
Barn skall ha hjälm inte tu tal om annat men män skall
ha hörlurar och lyssna på Dream Theater eller Agnostic
Front.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: