leifsjoqvist

2012-01-03
20:44:49

Syfte
I det allmänna svamlet om invandring och dess
följder finns ett påstånde som sällan eller aldrig
vänds till en motfråga.
Det handlar om alla semi- och helrasister vilka
hävdar att det är etblissemanget eller överheten
som önskar invandring och förortsgetton.
Frågan som då borde ställas är ju, varför då?

Vad tjänar det politiska etblissemanget på att
tillåta(eller öka som vissa hävdar)invandring?
Jag kan tänka mig att kapitalet skulle tillåta ökad
invandring för att öka konkurrensen om lönearbe-
ten och därigenom minska lönerna och öka sin
profit, men som sagt jag har svårt att se hur
det politiska etblissemanget skulle kunna ha en
gemensam agenda.
Det luktar bara konspirationstänk.
Men inte heller här verkar det klicka till då de in-
vandringsfientliga brukar hylla Israel och då blir
det ju svårt att koppla ihop dem med de som an-
ser att det finns en judisk världskonspiration.


Inte heller skulle de använda en marxistisk(om än
märklig)analys av staten.

Nej, det verkar bara vara rädslan för islam som styr.
Man kopierar därmed nazisterna och deras propagan-
da om judendomen.
Islam vill ta över världen.
Islam har tagit över makten genom att skicka in kon-
spiratörer i maktens boningar.
Muslimer slår sina kvinnor och äter sina barn.


På punkt efter punkt ser man att s k islamkritik är
kopior på nazisternas tankar om en judisk världs-
konspiration.
Om man ville ha en debatt om islam skulle jag vara den
första att vara med. Jag är ateist och emot alla religioner.
Däremot är jag inte emot alla utövare av religioner.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: