leifsjoqvist

2013-11-26
11:18:45

Dröm och verklighet
Jag vaknade inatt med olustkänsla. Jag förstod först
inte varför. Vanligtvis vaknar jag för att jag är pissnödig
men så var inte fallet nu. Sakta kom drömmen fram. Jag
såg bilderna från det jag drömt. Jag klädde av mig inför
några kvinnor och de garvade åt mig och sa att jag var
fet. De kom fram och nöp mig i fläsket. Någon ropade
hånfullt att jag var gråhårig. Jag undrar vad en freudiansk
terapeut hade kunnat gjort av detta?
Jag gick ut till badrumsspegeln och tittade på mig själv.
Ur minnet steg en comic strip från 70-talet som jag inte
ens då tyckte var rolig men som bitit sig fast:
En man står i badrummet och spänner sina muskler.
Han frustar, 90 kilo dynamit, 90 kilo dynamit..........
Bredvid står hans hustru med papilljotter i håret dolda
av en badmössa. Hon säger:
-Men en väldigt liten stubin...............
Nej, det var ingen bra start på dagen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: