leifsjoqvist

2013-11-23
20:57:50

Kennedy död i 50 år och en dag
Igår frågade en av mina spelare om jag trodde
att USA låg bokom 9/11. Jag svarade då att jag
inte trodde det. Han svarade då att det bara är
gamlingar som inte tror det.
Jag tror inte på det då det inte kommit fram infor-
mation som ger evidens på att det skulle finnas en
större konspiration.
Jag tror inte heller på alla de konspirationer som gör
gällande att Lee Harvey Oswald inte skulle vara mör-
daren för femtio år sedan och det av den enkla anled-
ningen att inget större behov av ett sådant mord före-
låg. Varför skulle CIA eller annan statlig myndighet ta
den enorma risken att mörda en president? och för vad?
Lyndon Johnson har ju i efterhand visat sig vara en
större reformator än Kennedy. kriget mot Vietnam var
han redan inne på. Ett mord på Kennedy skulle helt en-
kelt vara meningslöst ur någons maktperspektiv och
om maffian skulle gjort det varför då tiga? När maffian
mördar vill de ju skicka signaler på att jävlas du med
oss kan du dö. Det har gått 50 år och om det funnits
en konspiration  skulle ju med säkerhet någon under
årens lopp läckt.
Konspirationstankar är särskilt lockande för unga. Det
finns en slags förhöjd existenskänsla av att tro att det
finns en massa saker som vi inte vet som sker bakom
våra ryggar. För äldre räcker det gott att se hur orättvist
det är i fördelningen av jordens resurser och vad en stor-
makt som USA gör för att försvara sin makt. Det perma-
nenta kriget har pågått sedan invasionen av Afghanistan
och visar inga tecken på att avslutas. Det ligger öppet
framför oss och det behövs inga konspirationsteorier för
att se att USA är en imperialistisk och orättfärdig stormakt.
Konspirationstankar är ju annars lockande och eggande.
Man behöver ju bara ta in det som passar in i konspirations-
tanken för att få den att fungera. Med ett sådant synsätt kan
man i princip bevisa vad som helst.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: