leifsjoqvist

2013-10-20
18:11:55

Kollat på TV
Jag kollar sällan på TV. I fredags hade jag en dipp i livet och
låg utslagen i soffan och satte på just Tv:n. Jag fick se en
anakronistisk version av Edvard Persson i ett mer än löjligt
frågeprogram. Herregud, är detta för vuxna människor?Symp-
tomatiskt är att programmet hämtat inspiration från Creedence
i särklass sämsta låt.
Sedan kom Skavlan. Trivselfascism har detta program anklagats
för. Jag förstår det. Dock inte när Özz Nujen är med. Nujen är en
gerillasoldat i kampen mot trivselfascism. Förre norske statsmini-
stern Stoltenberg satt där och försvarade Fremskrittspartiet mot
att dessa skulle vara rasister. Det är ingen skillnad på Sverige och
Norge i det fallet. Korporativismen är ingen enskild svensk företeel-
se. Nujen svarade:
 "Till exempel vill man massdeportera romer från Norge. Och det är både Höyre och Fremskrittspartiet. Om det inte är rasism, vad är då rasism?",
Just denna sekvens klippte NRK bort när det skulle sändas i Norge.
Så pinsamt för NRK.
Det fick vara nog. Jag valde boken resten av kvällen och natten.
För mycket TV är elektronisk lobotomi.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: