leifsjoqvist

2014-07-12
00:37:11

Evolution i repris
Varje sommar när jag simmar runt i Delsjön och mår så
oerhört bra kommer tankarna på vattenapeteorin. Varför
mår jag så oförskämt bra när jag är i vatten?
Alistair Hardy funderade runt teorin redan på 30-talet men
som så ofta i akademiska kretsar aktar man sig för att slänga
ur sig hypoteser hur som helst. 1960 var det ändå dags och
han skrev om sina funderingar. Han frågade sig varför vi har
välvda näsor, inga andra apor har det. Han frågade sig varför
kvinnor har mödomshinna vilket bara vattenlevande däggdjur
har. Varför har vi underhudsfett och simhud mellan fingrar och
tår?
Hans hypotes var att vi inte sprungit på savannen utan levt runt
vattendrag och sjöar.
Hardys teori vann ingen större framgång i forskarvärlden utan an-
sågs och anses mer vara i kategorin konspirationsideer.
Jag vet inte vad men i sjön mår jag i vilket fall oförskämt bra.
Morgan driver Hardys tankar vidare
Kommentar:
#1: Sandra

Haha aldrig tänkt så... men jo det är väl skönt i vattnet :P

2014-07-12 @ 01:00:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: